ZAPYTANIE OFERTOWE nr 2/2017/LGOWES
Legnickie Stowarzyszenie Inicjatyw Obywatelskich z siedzibą w Legnicy przy ul. Kościuszki 25/1, zwana dalej Zamawiającym, zaprasza do składania ofert w postępowaniu dot. świadczenia usług w zakresie specjalistycznego doradztwa biznesowego dla uczestników projektu pn. „Legnicko-Głogowski Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej” realizowanego w ramach Osi Priorytetowej 9 „Włączenie społeczne”, Działanie 9.4 „Wspieranie gospodarki społecznej” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Postępowanie w przedmiocie rozeznania rynku prowadzone jest w trybie zasady konkurencyjności, określoną w Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 zaprasza do złożenia oferty w trybie rozeznania rynku, której przedmiotem jest świadczenie usługi, która dotyczy wszystkich zamówień publicznych prowadzonych w ramach w/w projektu, nie przekraczających wartości 50 tys. PLN netto, tj. bez podatku od towarów i usług (VAT).
I. Zamawiający
Legnickie Stowarzyszenie Inicjatyw Obywatelskich (LSIO)
ul. Kościuszki 25/1
59-220 Legnica
NIP 691-230-91-96; REGON 391048937; KRS 0000190820
Osobą uprawnioną do kontaktu z Oferentami i udzielania wyjaśnień jest:
Mirosław Jankowski
tel. 76 862 58 25; e-mail: mirek@lsio.org.pl
II. Opis przedmiotu rozeznania rynku
Świadczenie usług w zakresie specjalistycznego doradztwa biznesowego dla uczestników projektu pn. „Legnicko-Głogowski Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej” realizowanego w ramach Osi Priorytetowej 9 „Włączenie społeczne”, Działanie 9.4 „Wspieranie gospodarki społecznej” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w okresie od dnia podpisania umowy do 31 maja 2019 r. na terenie subregionu legnicko-głogowskiego.
Zamawiający zamierza powierzyć prowadzenie doradztwa jednej osobie / jednemu podmiotowi, zgodnie z poniższym zakresem:
Prowadzenie specjalistycznego doradztwa biznesowego – max do 222 h z czego;
- 91 h w ramach usług rozwoju ekonomii społecznej oraz
- 131 h w ramach usługi wsparcia istniejących PES.
CPV: CPV 85312320-8 usługi doradztwa
III. Szczegółowy opis rozeznania rynku
Przedmiotem rozeznania rynku jest świadczenie usług specjalistycznego doradztwa biznesowego, zgodnie z Regulaminem Legnicko-Głogowski Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej prowadzonego przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia prowadzenia specjalistycznego doradztwa biznesowego jednej osobie, na prowadzenie specjalistycznego doradztwa biznesowego – max do 222 h z czego:
1) 91 h w ramach usług rozwoju ekonomii społecznej oraz
2) 131 h w ramach usługi wsparcia istniejących PES.
Doradztwo będzie świadczone na terenie subregionu legnicko-głogowskiego, z czego przede wszystkich na terenie powiatów należących do subregionu I, tj. powiatu górowskiego, głogowskiego, polkowickiego, lubińskiego, legnickiego i m. Legnica.
Oferent zobowiązuje się dodatkowo do regularnych spotkań z zespołem projektu w siedzibie Zamawiającego.
Zamawiający ponosi koszty związane z dojazdem do miejsca, gdzie będzie prowadzone doradztwo, jedynie do wysokości zaplanowanych środków w budżecie. Zamawiający nie ponosi kosztów dojazdu do siedziby Zamawiającego.
Czas spotkań z zespołem projektu nie wchodzi w zakres godzin przeznaczonych na doradztwo. Doradztwo będzie świadczone w okresie od dnia podpisania umowy do 31 maja 2019 r. w wymiarze łącznie do 222 h (w zależności od zapotrzebowania Uczestników Projektu). Na dzień zamieszczenia ogłoszenia Zamawiający nie jest w stanie określić ostatecznej liczby godzin doradztwa, z uwagi na specyfikę projektu, która zakłada stworzenie indywidualnej ścieżki wsparcia dla uczestników projektu.
Wybrani Oferenci będą ponadto zobowiązani do kompletowania dokumentacji związanej ze zrealizowanymi w ramach doradztwa zadaniami. Informacje na temat wymaganej dokumentacji zostaną uszczegółowione w umowie zawartej z wybranymi Oferentami po dokonaniu wyboru najkorzystniejszych ofert.
Doradztwo będzie świadczone na rzecz:
- podmiotów ekonomii społecznej (PES) (w rozumieniu Wytycznych w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa);
- organizacji pozarządowych (NGO) planujących ekonomizację, pod warunkiem przekształcenia w przedsiębiorstwo społeczne (PS);
- otoczenia PES, w tym biznesu;
- osób fizycznych i osób prawnych, które planują założyć PES – w tym podmioty administracji publicznej (PAP), np. jednostki samorządu terytorialnego (JST) oraz kościelne osoby prawne;
- osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, w pierwszej kolejności wymagających aktywizacji społecznej, w tym os. bezrobotnych znajdujących się w III profilu, tj. oddalonych od rynku pracy (w odniesieniu do osób sprofilowanych przez powiatowe urzędy pracy PUP);
- bezrobotnych z I i II profilu (w odniesieniu do osób sprofilowanych przez PUP);
- osób zatrudnionych, które zgodnie z ustawą o spółdzielniach socjalnych mogą (nie więcej niż 50% założycieli) zakładać spółdzielnie socjalne, ale bez dotacji z OWES.
Doradztwo udzielane będzie w formie doradztwa bezpośredniego (w uzasadnionych przypadkach może przybierać formę doradztwa pośredniego). Przez doradztwo bezpośrednie rozumie się doradztwo świadczone osobiście przez doradcę uczestnikowi/uczestnikom w siedzibie OWES lub innym dogodnym dla uczestnika miejscu, a przez doradztwo pośrednie doradztwo świadczone drogą elektroniczną (za pomocą poczty elektronicznej, wideokonferencji itp.).
Doradztwo będzie dotyczyło m.in. następujących zagadnień:
1.Zakres świadczonych usług obejmuje:
1). rozpoznanie potrzeb i potencjału biznesowego podmiotów ekonomii społecznej (PES)/przedsiębiorstw społecznych (PS) i w oparciu o nie przygotowanie procesu doradztwa dla PES/PS oraz przeprowadzenie oceny tego procesu,
2). rozpoznanie potrzeb i problemów biznesowych klienta, w oparciu o nie przygotowanie procesu doradztwa biznesowego oraz przeprowadzenie oceny tego procesu,
3). opracowanie biznesplanu lub/i studium wykonalności dla inwestycji PES/PS oraz montażu finansowego z wykorzystaniem finansowania zwrotnego,
4). skuteczne wsparcie PES/PS w procesie pozyskiwania finansowania zwrotnego, w tym przygotowanie dla danego PES/PS dokumentacji aplikacyjnej w przypadku ubiegania się przez dany PES/PS o dofinansowanie jego działalności przy wsparciu instrumentów zwrotnych, np. pożyczki, poręczenia (doradca biznesowy będzie odpowiedzialny za kontrolę procesu wydatkowania/przeznaczenia otrzymanego przez dany PES/PS wsparcia przez cały okres realizacji wsparcia),
5). opracowanie planu naprawczego/restrukturyzacyjnego dla PES/PS i pomoc w ich wdrożeniu,
6). przygotowanie kalkulacji związanych z wprowadzeniem przez dany PES/PS nowych produktów lub usług,
7). wspieranie osób lub grup inicjatywnych zainteresowanych rozpoczęciem działalności w formie PES/PS w opracowaniu biznesplanów niezbędnych do uzyskania dotacji na rozpoczęcie działalności w ramach środków pochodzących z EFS,
8). wspieranie PES/PS zainteresowanych utworzeniem nowego miejsca pracy, w tym wsparcie w przygotowaniu biznesplanów związanych z utworzeniem miejsca pracy w PES/PS,
9). doradzanie w procesie planowania strategicznego, tworzenia i wdrażania planu rozwoju,
10). tworzenie koncepcji zwiększenia wolumenu sprzedaży dla danego PES/PS i pomoc w jej wdrożeniu oraz tworzenie koncepcji polityki cenowej dla danego PES/PS,
11). stały monitoring przebiegu wdrażania strategii i planów stworzonych w danym PES/PS,
12). opracowanie dla każdego PES/PS, utworzonego w ramach Projektu biznesplanów/studiów wykonalności dla planowanych przez PES/PS inwestycji,
13). wsparcie PES/PS w procesie budowania powiązań kooperacyjnych, pozyskiwaniu partnerów,
14). wsparcie w pozyskiwaniu klientów, identyfikacji nisz rynkowych, analizy rynku, przygotowywaniu danych i ofert biznesowych dla danego PES/PS,
15). wsparcie PES/PS w zakresie negocjacji z klientami, partnerami, dostawcami, personelem lub/i interesariuszami, instytucjami finansowymi (wybranymi w ramach PO WER) oferującymi instrumenty finansowe bezpośrednio dla PES/PS,
16). przygotowanie analiz finansowych dla PES/PS,
17). praca z menedżerami PES/PS w oparciu o coaching i mentoring,
18). na wniosek PES/PS doradca biznesowy pomaga przygotować dla niego kompleksową usługę wsparcia; w pierwszej kolejności usługi takie są świadczone dla PES/PS znajdujących się w sytuacji kryzysowej (ryzyko likwidacji miejsc pracy) lub planujących rozwój (m.in. zwiększenie liczby miejsc pracy, nowego produktu).
19). Kompleksowa usługa wsparcia polega w szczególności na:
a) pomocy w diagnozie potrzeb klienta oraz oczekiwanych efektów działania,
b) pomoc w przygotowaniu planu działania dostosowanego do specyficznych potrzeb klientów,
c) wdrożenie planu działania (szkolenia, doradztwo, wsparcie finansowe itd.), polegające na organizowaniu i koordynowaniu wsparcia,
d) monitorowanie wdrożenia planu działania,
e) ocenę rezultatów planowanych działań. – opracowywanie i nadzór nad realizacją indywidualnych ścieżek wsparcia biznesowego dla PES/PS (kompleksowych usług wsparcia), rekomendowanie poszczególnych form wsparcia na podstawie diagnozy potrzeb,
20). świadczenie doradztwa o charakterze branżowym, związanego z przedmiotem prowadzonej przez PES/PS działalności gospodarczej lub/i statutowej odpłatnej, dopasowanego do indywidualnych potrzeb PES/PS,
21). przygotowanie i pomoc we wdrażaniu strategii produktowych i marketingowych dla danego PES/PS,
22). opracowanie portfolio dla każdego PES/PS utworzonego w ramach Projektu, w tym konsultacja marketingowa,
23). wsparcie danego PES/PS w przygotowaniu do spotkania z potencjalnymi kontrahentem, w tym także udział w tych spotkaniach,
24). prowadzenie w imieniu danego PES/PS negocjacji z kontrahentami w sytuacjach problemowych,
25) wsparcie danego PES/PS w opracowaniu i wdrożeniu wewnętrznej struktury organizacyjnej danego PES/PS,
26) wsparcie danego PES/PS w zakresie podziału zadań między pracownikami danego PES/PS,
27) analizę ryzyka dla danego PES/PS związanego z m.in. utrzymaniem płynności finansowej, stabilności zatrudnienia, pozyskiwania kontrahentów, rozszerzeniem profilu działalności oraz przygotowywanie propozycji działań zaradczych mających ograniczyć ryzyko,
28) wsparcie w zakresie pozyskiwania i wydatkowania środków na inwestycje, tworzenia i wdrażania planów inwestycyjnych, korzystania z dostępnych instrumentów finansowych, w tym instrumentów zwrotnych,
29) doradztwo branżowe, związane z przedmiotem prowadzonej przez PES i PS działalności gospodarczej lub/i statutowej odpłatnej (dopasowane dla konkretnego klienta)
30) poszukiwania partnerów, identyfikacji nisz rynkowych, przygotowanie danych i ofert
31) przygotowywanie i praca nad biznesplanem
32) negocjacje z instytucjami finansującymi
Doradztwo będzie udzielane w ramach trzech typów usług określonych w KPRES (Krajowy Program Rozwoju Ekonomii Społecznej).
Proces udzielania doradztwa specjalistycznego powinien się rozpocząć w terminie maksymalnie 3 dni roboczych od zgłoszenia zapotrzebowania na taką usługę ze strony uczestnika projektu. Do głównych zadań doradcy będzie należało:
- określenie celów doradztwa,
- określenie oczekiwanych efektów doradztwa,
- przygotowanie planu usługi doradczej,
- dobór metod i narzędzi na potrzeby doradztwa,
- przygotowanie materiałów na potrzeby realizowanego doradztwa,
- przeprowadzenie doradztwa,
- przygotowanie oceny efektów udzielonego doradztwa.
Oferenci ponoszą odpowiedzialność za przeprowadzenie doradztwa specjalistycznego na potrzeby uczestników projektu z uwzględnieniem dbałości o jak najwyższą jakość usług. Oferent samodzielnie przygotowuje oraz realizuje proces doradczy.
IV. Zamawiający dopuszcza możliwość uzupełniającego rozeznania rynku, w wysokości nieprzekraczającej 50% wartości rozeznania rynku, określonego w umowie.
V. Miejsce realizacji rozeznania rynku: subregion legnicko-głogowski, w szczególności powiaty należące do subregionu I, tj. powiaty: górowski, głogowski, polkowicki, lubiński, legnicki i m. Legnica.
VI. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny ich
spełnienia
- Oferenci ubiegający się o zamówienie muszą posiadać niezbędną wiedzę
i doświadczenie, w szczególności muszą posiadać:
1). wykształcenie wyższe;
2) co najmniej 3-letnie udokumentowane doświadczenie we wsparciu biznesowym lub prowadzeniu działalności gospodarczej
3) doświadczenie zawodowe w obszarze biznesowym PES i PS, w tym organizacji pozarządowej prowadzącej działalność gospodarczą i spółdzielni socjalnej;
4) co najmniej 3-letnie udokumentowane doświadczenie zawodowe w obszarze usług doradczych, w tym min. 200 godzin doświadczenia w udzielaniu doradztwa w obszarze ekonomii społecznej;
Zamawiający uzna powyższe warunki za spełnione w oparciu o poprawnie wypełniony Załącznik nr 2 do Zapytania Ofertowego wraz z dokumentami potwierdzającymi posiadane wykształcenie (dyplom ukończenia studiów) i doświadczenie zawodowe (np. referencje, rekomendacje, umowy).
Udział w postępowaniu mogą brać osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej, jak i prowadzące indywidualną działalność gospodarczą (w tym osoby prowadzące indywidualną działalność gospodarczą w ramach umowy spółki cywilnej), które będą prowadzić doradztwo osobiście. W przypadku osób prowadzących indywidualną działalność gospodarczą w ramach umowy spółki cywilnej każdy ze wspólników składa osobną ofertę w przedmiocie rozeznania rynku. Zamawiający nie dopuszcza złożenia oferty w konsorcjum.
2. Poddanie się weryfikacji w procesie akredytacji systemu ekonomii społecznej.
Zamawiający uzna powyższe warunki za spełnione w oparciu o podpisane oświadczenie zawarte w Załączniku nr 2 do Zapytania Ofertowego.
VII. Kryteria oceny ofert
Zamawiający dokona oceny ofert według następujących kryteriów:
- Cena brutto 100 %
W kryterium cena zostanie zbadana wysokość ceny brutto za jedną godzinę doradztwa (przez godzinę doradztwa należy rozumieć 60 min.). Cena brutto musi zawierać wszystkie składniki wynagrodzenia, tj. w przypadku osoby fizycznej wszystkie składniki wynagrodzenia dot. pracownika i pracodawcy, a w innych przypadkach wynagrodzenie z uwzględnieniem podatku VAT.
Cena brutto jednej godziny doradztwa oferty najniższej
——————————————————————————- x 100 pkt. x 100%
Cena brutto jednej godziny doradztwa oferty ocenianej
Zamawiający odrzuci ofertę zawierającą rażąco niską cenę, tj. niższą o 30% od średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert.
VIII. Informacje na temat zakresu wykluczenia
Z możliwości składania ofert wyklucza się Oferentów, którzy są podmiotem powiązanym z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między beneficjentem lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu beneficjenta lub osobami wykonującymi w imieniu beneficjenta czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
IX. Termin i miejsce składania i otwarcia ofert
- Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego lub pocztą tradycyjną (liczy się data wpływu ofert do Zamawiającego), pod adresem:
Legnickie Stowarzyszenie Inicjatyw Obywatelskich,
ul. Kościuszki 25/1, 959-220 Legnica
do dnia 11.07.2017 r.
- Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
- Oferty niekompletne lub zawierające błędy nie będą rozpatrywane.
- Oferent może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę.
X. Opis sposobu przygotowania oferty:
- Oferta powinna być sporządzona wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1.
- Oferta powinna być sporządzona w sposób czytelny w języku polskim i dostarczona w zamkniętej i opisanej kopercie z dopiskiem: Świadczenie usług w zakresie specjalistycznego doradztwa biznesowego dla uczestników projektu pn. „Legnicko-Głogowski Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej”.
- Każda strona oferty musi być parafowana.
- Oferta wraz ze wszystkimi załącznikami powinna być trwale spięta.
- Oferent może złożyć tylko jedną ofertę w postępowaniu. Złożenie większej liczby ofert spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez danego Oferenta.
- Oferent ponosi wszelkie koszty własne związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, niezależnie od wyniku postępowania. Zamawiający nie odpowiada za koszty poniesione przez Oferenta w związku z przygotowaniem i złożeniem oferty.
XI. Istotne postanowienia umowy
- W razie niewykonywania lub nienależytego wykonywania umowy przez Wykonawcę, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 7 dni od dnia powzięcia informacji o przyczynie odstąpienia. Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy dla swej ważności wymaga dochowania formy pisemnej.
- W przypadku wyżej określonym Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 10% wynagrodzenia Wykonawcy.
- Niezależnie od kar umownych Zamawiający może dochodzić odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych.
- Zamawiający zapłaci za faktycznie przeprowadzoną liczbę godzin doradztwa na podstawie protokołu odbioru sporządzonego przez Wykonawcę, wskazującego prawidłowe wykonanie zadań, liczbę oraz ewidencję godzin w danym miesiącu kalendarzowym poświęconych na wykonanie zadań w projekcie.
- Zamawiający pokrywa koszty dojazdu do miejsca doradztwa do wysokości określonej we wniosku o dofinansowanie.
- Czas dojazdu do miejsc świadczenia doradztwa nie wlicza się w faktyczną liczbę godzin doradztwa.
- Zapłata zostanie dokonana w terminie do 14 dni, przelewem na konto Wykonawcy pod warunkiem posiadania środków na koncie projektu, po otrzymaniu poprawnie wystawionego rachunku/faktury, zatwierdzeniu protokołu odbioru oraz otrzymaniu niezbędnych dokumentów sporządzanych na potrzeby doradztwa i projektu. W przypadku opóźnienia w płatności Wykonawca nie będzie dochodził odsetek za czas opóźnienia.
- W przypadku zaangażowania w realizację zadań w ramach innych projektów finansowanych z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz działań finansowanych z innych źródeł, w tym środków własnych Zamawiającego i innych podmiotów, Wykonawca musi posiadać możliwość prawidłowej i efektywnej realizacji wszystkich zadań powierzonych w ramach zleconej usługi. Łączne zaangażowanie zawodowe osoby świadczącej doradztwo, w realizację wszystkich projektów finansowanych z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz działań finansowanych z innych źródeł, w tym środków własnych Zamawiającego i innych podmiotów, nie przekracza limitu 276 godzin wskazanego w aktualnie obowiązujących Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR, EFS oraz FS na lata 2014-2020, tj. obowiązujących na dzień złożenia protokołu odbioru pracy.
- Limit zaangażowania zawodowego, o którym mowa w pkt 6, dotyczy wszystkich form zaangażowania zawodowego, w szczególności:
a) w przypadku stosunku pracy – uwzględnia liczbę dni roboczych w danym miesiącu wynikających ze stosunku pracy, przy czym do limitu wlicza się czas nieobecności pracownika związanej ze zwolnieniami lekarskimi i urlopem wypoczynkowym, a nie wlicza się czasu nieobecności pracownika związanej z urlopem bezpłatnym,
b) w przypadku stosunku cywilnoprawnego, samozatrudnienia oraz innych form zaangażowania – uwzględnia czas faktycznie przepracowany, w tym czas zaangażowania w ramach własnej działalności gospodarczej poza projektami (o ile dotyczy).
c) W przypadku zatrudnienia w innych projektach finansowanych z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności wykonawca będzie składać godzinową ewidencję czasu pracy w ramach wszystkich projektów.
d) Wykonanie zadań przez Wykonawcę jest potwierdzone protokołem sporządzonym przez tę osobę, wskazującym prawidłowe wykonanie zadań, liczbę oraz ewidencję godzin w danym miesiącu kalendarzowym poświęconych na wykonanie zadań w projekcie.
10. Wykonawca oświadcza, że nie jest zatrudniony na podstawie stosunku pracy w instytucjach odpowiedzialnych za realizację RPO WD tj. Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego i Dolnośląskim Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Wałbrzychu, lub w przypadku gdy jest zatrudniony na warunkach jw. wówczas nie zachodzi konflikt interesów (w rozumieniu Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR, EFS oraz FS na lata 2014-2020) lub podwójne finansowanie.
11. W przypadku wystąpienia nieprawidłowości w zakresie spełnienia warunku, o którym mowa pkt.8, Wykonawca pokryje Zamawiającemu w pełnej wysokości szkodę jaką ten w związku ww. sytuacją poniesie.
12. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany wymagania odnośnie kwalifikowalności wynagrodzenia Wykonawcy, które mogą ulec zmianie i muszą być zgodne ze statusem prawnym na dzień podpisania umowy.
13. Wykonawca zna Standardy Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej i zobowiązuje się do ich stosowania.
14. Wykonawca poddanie się weryfikacji w procesie akredytacji systemu ekonomii społecznej.
15. Wykonawca zna obowiązujące Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 i zobowiązuje się do ich stosowania.
16. Wykonawca zobowiązuje się do podnoszenia swoich kwalifikacji zgodnie ze Standardami OWES, w wymiarze 30h rocznie oraz do przedstawienia dokumentów potwierdzających podniesienie kwalifikacji, na żądanie Zamawiającego.
XII. Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w przedmiocie rozeznania rynku
- Zamawiający powiadomi Oferenta, któremu udzieli zamówienia o terminie i miejscu zawarcia umowy, telefonicznie lub drogą elektroniczną.
- Przed podpisaniem umowy Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania dokumentów potwierdzających spełnianie kryteriów oceny oferty zamówienia przez Oferenta (dyplomy, referencje itp.).
- Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania w przedmiocie rozeznania rynku, w przypadku nie przyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, które miały być przeznaczone na sfinansowanie przedmiotu zamówienia objętego rozeznaniem rynku.
- Oferent, którego propozycja usługi zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w przedmiocie rozeznania rynku, zobowiązuje się do podpisania umowy z Zamawiającym.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo wezwania Oferentów do złożenia dodatkowych wyjaśnień lub uzupełnień.
- Oferent zobowiązany zostanie do przedłożenia aktualnego portfolio na etapie podpisania umowy.
Załączniki:
- Załącznik nr 1 – Formularz ofertowy
- Załącznik nr 2 – Wykaz potwierdzający spełnianie warunków udziału w postępowaniu
- Załącznik nr 3 – Oświadczenie o zaangażowaniu w realizację projektów
- Załącznik nr 4 – Oświadczenie o braku powiązań kapitałowych lub osobowych